Zbog čega se rezervira iznos na !hej računu?
Kod korištenja svake usluge prepaid korisniku se prije pružanja usluge rezervira (privremeno skida) iznos s glavnog ili bonus računa ili aktivne opcije. Početno se rezervira iznos potreban za naplatu: 1 minute za glasovne usluge, 1 MB za podatkovnu uslugu i 1 SMS-a za SMS uslugu.
Kad završi korištenje usluge, ovisno koliko je prometa generirano, taj se iznos tj. novčani iznos:
- trajno skida s računa (ako je korisnik iskoristio količinu usluge koja odgovara navedenom iznosu), ili
- vraća na račun u potpunosti (ako usluga nije potrošena nikako) ili djelomično (ako je potrošena manja količina usluge nego je bilo rezervirano novca)
Na primjer, korisniku se kod otvaranja sesije na 3G mreži rezervira iznos koji je potreban za naplatu 1 MB podatkovne usluge. Ako korisnik potroši cijeli taj iznos, onda se cijeli iznos trajno skida s računa i rezervira se novi iznos. Ako korisnik potroši pola tog iznosa (0,5 MB), onda mu se pola rezerviranog novca trajno naplati, a pola vrati na račun kod zatvaranja sesije. Ako korisnik nije potrošio ništa, onda mu se cijeli iznos vraća na račun kod zatvaranja sesije.
Situacija je malo drugačija kod 4G mreže. Rezervacija se na 4G mreži događa i kad su isključeni mobilni podaci na uređaju, tj. ako je na mobilnom uređaju odabran način rada mreže LTE (4G), doći će do rezervacije iznosa čak iako na uređaju nisu uključeni mobilni podaci jer svako spajanje na 4G mrežu otvara vezu koja rezervira određeni iznos s računa ili MB s podatkovne opcije.
Ako se ne napravi nikakva potrošnja prometa, onda se cijeli iznos vraća na račun korisnika u trenutku kad više nije spojen na 4G mrežu. Ako korisnik koji na uređaju ima odabran način rada mreže LTE (4G) i nema aktiviranu podatkovnu opciju želi izbjeći rezervaciju sredstava s računa, potrebno je ručno odabrati način rada mreže 2G/3G, a 4G mrežu uključivati samo kada želi koristiti podatkovnu uslugu, ili još bolje - aktivirati neku podatkovnu opciju.